آخرین تحولات لبنان

رئیس کمیته نظارت برنحوه اجرای قانون بهبود مستمرمحیط کسب وکاروتسهیل صدورمجوزهای کسب وکارمجلس، گفت:صدورمجوزهای حوزه بهداشت ودرمان به صورت کاغذی بایدمتوقف وهمه درخواست‌ها از طریق سامانه درگاه ملی مجوزها بررسی ودرصورت تأیید پروانه آن صادر شود.

لزوم توقف صدور مجوزهای کاغذی در بخش بهداشت و درمان

مصطفی طاهری رئیس کمیته نظارت بر نحوه اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز ( دوشنبه 9 مهرماه) کمیته متبوع خود، گفت: درخصوص قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار به صورت دوره ای پیگیری‌های برای نظارت بر اجرای این قانون به صورت کامل انجام می‌دهیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عملکرد دستگاه ها در خصوص قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار متفاوت است و برخی از دستگاه ها از برنامه جلوتر و برخی نیز عقب تر هستند، ادامه داد: دستگاه‌هایی که از برنامه ریزی انجام شده برای اجرای قانون مذکور عقب هستند شامل دو دسته می‌شوند؛ ماهیت کار برخی از دستگاه‌ها سخت است اما برخی از دستگاه‌ها کم کاری کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه جلساتی را با حضور دستگاه‌هایی که اقدامات آنها برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تکمیل نشده، تاخیر و شکایت‌هایی دارند برگزار می‌کنیم، عنوان کرد: در نشست امروز از مسئولین حوزه های بهداشت، درمان و غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارائه توضیحاتی به کمیته نظارت بر نحوه اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و تسهیل صدور مجوزها دعوت شده بود و در محورهای مختلفی مربوط به دلایل تاخیر در اجرای قانون مباحثی مطرح شد و با اعمال زمانبندی مقرر شد اشکالات برطرف شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه عدم اعلام رد درخواست ها مباحث جدی در نشست امروز مطرح شد، گفت: رد درخواست صدور مجوز باید اعلام و بر اساس سامانه باشد و لازم است شروط لازم در سامانه مطرح شود.

طاهری خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای حوزه بهداشت و درمان به صورت کاغذی باید متوقف و همه درخواست‌ها از طریق سامانه درگاه ملی مجوزها بررسی و در صورت تایید پروانه آن صادر شود.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.